søndag 14. september 2008

Blondene gir seg ikkje

Forfatter: Kaldhol, Marit
Tittel: Blondene gir seg ikkje
År: 2006

Jeg har ikke lest noe av Marit Kaldhol før, men fikk med meg Honningtunger da den ble lest opp på Det åpne teater. Det jeg satt igjen med etter den forestillingen var at hun brukte en del original bilder, men jeg fikk ikke helt bestemt meg om jeg likte dem eller ikke.

Med Blondene gir seg ikke er det også det språklige jeg sitter igjen med. Kaldhol har en fint poetisk språk. Dessverre må jeg innrømme et jeg ikke skjønte fortellingen, så dermed hjalp det ikke at språket er vakkert. Den incestiøse fortellingen i Sommarfuglhonning hadde en bedre drivkraft enn denne fortellingen som jeg også tror skal være om incest.

Satser på å lese noe mer av Kaldhol hvor hun prøver seg på en annen tematikk. Når språket er spennende, går jeg ut i fra at noen fortellingen kan bli virkelig gode.

1 kommentar:

Aina Basso sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.